Sports

Friday, April 23, 2010

PRACTICAL WATCH REPAIRING (SOLD)

Dibuat oleh Donald de Carle
Bacalah sinopsis buku kat belakang ni...
SOLD TO MR MOHD REZA, SELANGOR
Simple.... ada gambar dan tulisan... tak menyakitkan mata serta mudah difahami
Dengan ada nya buku ini kita tahu part-part bahagian jam serta bagaimana ianya berfungsi.
Tunjuk ajar diberikan dengan perkataan dan gambar sekali.
Barang ini aku selalu guna untuk check water resist jam aku...
Dengan adanya benda ini jam yang lama tak water resist boleh refunction balik...
Jam yang tak water resist aku modify dia jadi water resist... Jadi tak perlu g kedai lagi...
Ini pulak dia tunjukkan satu bahagian penting dalam jam dan bagaimana ianya berfungsi
Lengkap sekali... jam bateri pun dia tunjuk ajar bagaimana baiki jam bateri.
Cara nak pegang movement jam dengan betul..
Ini pula perkataan-perkataan penting pengemar jam perlu tahu..
Kalau kedai jam bagi tahu Third Wheel.. yang rosak. Tak la kau orang mati kutu..
Pada fikiran aku ada satu jenis aje benda ni... rupa-rupanya ada pelbagai....
Tunjuk lagi cara pegang skrew driver.
Buku ini lengkap dengan tunjuk ajar dari perkara basic sehingga sedalam-dalamnya ilmu jam tangan(bateri/manual/automatic) mahupun jam pocket.

Tak Rugi aku miliki buku ini... Berbaloi Wowww....
Semakin hari ilmu bertambah bukan hanya cari jam tapi nak polish jam mahupun baiki jam....

Mr Dils

5 comments:

  1. Nak cari gak lah. Berapa harga buku ni? Ada web yang jual?

    ReplyDelete
  2. Sir, I got one which i practiced earlier. An old ETA manual book. On top of that I also bought a VHS tape showing the way to repair mechanical watch. If the content is comprehensive, I would like to have one. Where did you get this book? if you don't mind to share.

    ReplyDelete
  3. Mula-mula tak nak jual.... sekarang aku nak jual..
    Kalau nak buku ini sms aku jual...
    Banyak ilmu mengenai jam tangan sehingga jam loceng dalam buku ni...
    Thetick-thetick aku nak sms.. tapi tak tau number telefon pulak...
    Buku ni buku import faham-faham je lah harganya...

    ReplyDelete
  4. Mr. Dils, thanks for responding. I got someone to get it from me from Singapore. Thanks.

    ReplyDelete
  5. Thetick-thetick.... Good. Nevermind i just keep thats books for my collection.

    ReplyDelete